onsdag 6 juni 2007

Hoppet kommer tillbaka

Imorgon ska jag få höra av gynekologen vilken dag jag ska åka för nästa insemination. Hoppas på att han säger till helgen, men tror snarare att det blir måndag eller tisdag. Hoppet börjar komma tillbaka, inte så intensivt, mer som ett pirrande att kanske kanske nångång kan det funka.

Tänkte fråga både honom och kliniken om det verkligen är värt att göra så många fler inseminationsförsök, kanske är bättre att gå direkt på IVF. Men jag ska försöka att inte döma ut det här försöket innan det ens har påbörjats.

Vill vara gravid och planera var jag ska ha sandlådan och hur jag ska få katterna att inte tro att den är deras. Vill inte sitta här och fundera på vad jag ska göra om det aldrig funkar.

1 kommentar:

KaKi sa...

Nu ska det väl ändå vara din tur! Bra med lite spirande hopp... tror det fungerar bättre när man tror, man kanske kan vara mer välkomnande... Jag misstänker att min resa kommer till nästa helg. Håller på att fixa med klinikbytet nu, och försöker tro