måndag 25 juni 2007

Testerna vill inte som jag vill

Tröttnat på minus nu, skit skit skit är det. Det hjälper inte att käre gynekologen tycker att det är för tidigt att testa, nu har det gått två veckor sen inseminationen och då tycker jag att det kunde vara dags att få se ett plus som omväxling.

Insåg att det var rätt meningslöst att testa med tester jag inte litar på, gick till apoteket och köpte CB digital. När jag kom hem läste jag på FL att CB digital är mindre känslig än vanliga CB. Faan. Med enorm massa viljekraft kunde man skymta en skugga på stickan som plockades ur digitalpaketet, men den skriker knappast plus, snarare hånler den och tycker att jag är korkad som vägrar inse att det inte blir nåt den här gången heller.

Mailade kliniken och de tycker att jag ska testa IVF istället. Vet inte, skulle ju inte bli så här. Jag skulle ha nybörjartur. Det hade jag inte. Verkar inte ha nån tur alls.

7 kommentarer:

Tingeling sa...

Nämen det var då själva fan!!
Vet inte vad jag ska skriva.
Annat än att - kram.

Storkenflyger sa...

Skit också MEN ännu är det inte helt kört.

Jasså tyckte kliniken IVF efter bara 3 försök...och Sven tycker du kan testa fler inseminationer??!! Förvirrande. Jobbigt. Åh, varför kan ingen bara säga HUR man ska bära sig åt för att få en unge?

Sympatisuck!

Anonym sa...

Tufft baby! Var snäll mot dig själv. Have faith!

Stora kramar. Sh

Solkatten sa...

Fan också! Förstår att det känns tungt och att tanken på IVF är lite skrämmande. Vet att jag tyckte att det kändes så definitivt på nåt vis men jag valde att se det som en god chans istället för "sista utvägen".

Kram

KaKi sa...

*förbjuder negativa tester och dumma omslag* Vi skulle ju lyckas nu ju... Känns som att vra kroppar inte läst samma bok som vi...

Anonym sa...

Hur går det? Tänker på dig och funderar varje dag!

Kram

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Kramar till dig!

Och som jag skrev förrut. Vi som har PCO har det ofta ganska lätt med IVF:er. Så jag tycker nog som kliniken att du ska testa!