måndag 18 juni 2007

Känner inte ett skit om jag inte anstränger mig

Undrar hur mycket av förra omgångens skengraviditet som satt i huvudet och hur mycket som var hormoner. Nu, när jag faktiskt är rätt säker på att det inte blev något så känner jag mycket mindre. Känner helt enkelt inte ett skit om jag inte anstränger mig.

Men om jag anstränger mig och känner efter så visst drar det lite i livmodern, visst ömmar brösten, visst har jag känt av höger äggledare (äggblåsan satt på höger äggstock). Hur ska jag kunna veta vad som är sant, vad som är inbillning och vad som är falskt-sant alltså hormonframkallat utan att vara riktiga graviditetshormoner. Blir galen.

Det finns ett enkelt svar, vänta och se. Eller ännu värre: känn inte efter så mycket utan testa på testdagen, testa inte innan för då blir du bara besviken i onödan. Hur jävla enkelt är det?

Idag fick jag hem 21 st gravtester från billigatester.se, kostade bara en dryg hundring och fort gick det. Tror jag beställde dem i lördags. Till helgen blir det testfest eller testdepp.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Innan du tetsar med billgatester ska du veta att de inte alls är lika känsliga som tex CB. Jag testade negativt med billigatester i en vecka efter BIM..tog sedan CB och det blev ett tydligt pluss (sen blev det iof mmissfall....)

Bara så du vet och inte blir besviken i onödan

Lycka till nu!

KaKi sa...

Jag tänker fortsätta hoppas för dig i alla fall - bara så du vet :-) Fast jag vet ju samtidigt att jag var så jättesäker på att det inget blivit förra gången, och jag hade ju rätt... Men jag hoppas att du har fel. att det finns en liten därinne som bara väntar på att få visa sig som ett rött streck...

Vi ska ju komma med nästa babyboom, träffade tre andra femmisar idag med närstående eller precis gjorda inseminationer. Man kan ju hoppas att vi får vara ett jätterally när det beger sig

Storkenflyger sa...

Som du neggar ger jag mig den på att du är gravid på riktigt.

Hoppas!!!!

nylsa sa...

Japp, så är det. Försöker negga fram ett plus, det sägs ju att tankekraften är stark...

KaKi sa...

Ahaaa! Måste testa det :-)

Tingeling sa...

Hur mår du vännen? LIITE oftare kunde du uppdatera nu, när jag går omkring och spänner tummarna för dig! Kram.

nylsa sa...

Tingeling, jag som tycker att jag uppdaterar ofta i vanliga fall... :) Tusen tack för tummarna, mår tyvärr alldeles för "bra", inga graviditetssymtom att tala om, trots att jag känner efter som en galning. På jobbet nu, men ska uppdatera på riktigt ikväll. Kram!