lördag 16 juni 2007

Plan framåt + femmisträff

Vet inte varför men tror inte så mycket på försöket jag gjorde i måndags. Kanske för att jag inte vågar hoppas på samma sätt den här gången, kanske för att jag gjort mina tre försök så snabbt att känslorna inte hunnit med. Tre hormonstimulerade försök på tre månader är nog ganska mycket på kort tid.

Funderar på hur jag ska göra nu. Så här ser planen ut just för tillfället.
Om minus på juniförsöket:
Juliförsök och kanske ett augustiförsök med insemination på Nordica i Köpenhamn.

Om fortfarande minus, lååång diskussion med Dr Gyn och med kliniken om det finns något annat jag kan testa, något oupptäckt fel på mig som gör att det inte funkar.
Om inget vettigt svar på varför det gått åt helvete, IVF till hösten antagligen på Nordica.

Kliniken tycker att det är bättre att gå vidare till IVF än att fortsätta med inseminationer om man inte har lyckats efter tre försök. Undrar lite om det inte mest är för att de tjänar mer pengar på IVF, men tror ändå att det ligger lite vett i deras argumentation. IVF är väldigt mycket dyrare och innebär mer hormoner för kvinnan som ska gå igenom det, men å andra sidan så är det rejält mycket större chanser att bli gravid.

Var på femmisträff på landet igår kväll. Grillade, pratade och hade det hur bra som helst. Tio starka kvinnor med olika bakgrund och olika anledningar till att tycka att nu är det dags. Minst två gravida, det ger hopp.

Hoppas bara att fler av oss kommer få se ett plus på de berömda stickorna snart. Det är jobbigt att försöka utan att veta om det nånsin kommer gå bra eller inte. Grymt skönt att inte vara helt ensam i denna konstiga värld. Tack för igår allihop!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet. Femmissyster här. Jag gjorde min andra insemination för snart två veckor sen på Stork. Snart dags för grav-test eller mens alltså....Men jag känner mig så uppgiven, har egentligen ingen orsak att tro att det inte har funkat, men har också redan börjat planera hur jag ska gå vidare. Det känns segt, livet består plötsligt av tvåveckorscykler.
Ja, det var lite uppmuntrande ord :) så här på kvällskvisten.

Lycka till o må vi alla få en positiv sommar

//Kicki

KaKi sa...

Försökte skriva till dig på färjan, men verifikationsgrejerna fungerade inte med mobilen. Jag fortsätter att tro för dig, och hoppas att det bär det också. Må det vara din tur nu!

Anonym sa...

Hej,
Var på Vitanov och gjorde mitt första försök i tisdags och onsdags. Har också gått med i Femmis men har inte fått info om någon träff än. Bra att din blogg finns så att alla vi nybörjare kan få inblick i hur det funkar!

nylsa sa...

Kicki, hoppas att det har tagit sig och att du får se det berömda plusset istället för att mensen kommer. Uppgivenheten är jobbig, och tvåveckors-livet börjar göra mig galen.

Tack Kantarellkisse för att du orkar hoppas!

Anonym, kul att du får ut nåt av bloggen, och välkommen till Femmis.