torsdag 6 mars 2008

efter-ET-kontroll hos dr Gyn

Så var man kontrollerad igen, gillar knäppt nog dessa kontroller. Förut var jag löjligt läkar- och framförallt gynrädd, men nu känns undersökningar tryggt. Att någon säger att det ser bra ut.

Äggstockarna var så här en vecka efter plocket fyra gånger sin normala storlek och producerar massvis med östrogen. Slemhinnan har rätt tjocklek, färg och form. Färg och färg förresten, ultraljudet är ju sv/v, men den var rätt gråton enligt en nöjd dr Gyn. Han tyckte inte att något annat än fortsatt progesteron behövdes. Hoppas han har rätt.

Försökte fråga honom om mina chanser som allt ser ut nu, men han svarade bara att allt såg ut bra ut och att han inte kunde förbättra något ytterligare.

Pratade lite om hur jag skulle göra om det här misslyckades, frågade efter remiss på det ack så populära och dyra TNF-alfaprovet. Fick min remiss, men annars tyckte han att jag skulle vänta och se innan vi börjar planera nästa behandling.

Hoppas och tvivlar samtidigt.

8 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag planerade också nästa försök långt innan jag visste hur det första gått.

Redan vid ET tjatade jag mig till att få göra ett nytt försök direkt, och inte behöva vänta till efter sommaren.

Nu behövde jag aldrig göra försök nummer två, och jag hoppas verkligen att du inte heller ska behöva göra det!

*håller tummarna*

Eludie sa...

Inte planera något nästa försök ännu! Du skall bara invänta det positiva resultatet!

*håller tummarna*

Moooi sa...

Åhhh vad jag hoppas!

Pippigull sa...

Skönt att allt ser bra ut... man har ju blivit så nojjig så man vill verkligen gå och kolla allt så ofta som möjligt - gynstolen räknas nästan som en favorit-fåtölj eller nåt :)

Håller tummarna för de små embryosarna!

Anonym sa...

Hoppas också för dig!

Tudorienne sa...

Hoppas jag med! Är riktigt optimistisk!

Anonym sa...

Hoppas att det går hela vägen nu! Vilken bra läkare du verkar ha.

Fertilitetsturist sa...

Skönt att det ser bra ut! Fnissar gott åt Gogetlifes kommentar om gynstolen som en slags favoritfåtölj! *haha*