söndag 16 mars 2008

Minustomt

En märklig tomhet nu när jag vet att det är kört. Orkar inte tokdeppa, förtränger oron och deppet så mycket jag kan och funderar på hur jag ska göra framåt. Vill köra igång så fort det går men inser att det nog är vettigt att låta kroppen få en normal cykel utan hormoner först. Segt att det ska ta så lång tid.

Funderar på om nästa försök ska göras på samma ställe eller om jag ska byta klinik. Tror inte att det är så stor skillnad på de danska IVF-klinikerna, men vill göra saker annorlunda nästa gång. Ska höra med dr Gyn om han vill ändra medicineringen och om man kan ändra något annat. Akupunktur känns inte som min grej, inte hälsokostpreparat heller egentligen, men finns det ett universalpiller som skulle kunna hjälpa så självklart gärna det. Har för mig att Kaki skrev om något danskt hälskostspreparat som kallades bebisklister, det kanske är nåt sånt jag behöver, nåt som hjälper embryot att fästa i livmodern.

Orolig är jag oavsett förträngningsmekanismer. IVF var b-planen, hittills har inte b-planen visat sig vara särskilt effektiv på mig. Visserligen säger statistiken att det för varje försök är större sannolikhet att man misslyckas än att man lyckas, men att de flesta ändå blir gravida efter ett par försök, men sån statistik kan jag inte riktigt ta in, vill få veta hur det kommer se ut för just mig. Om jag nånsin kommer lyckas eller om jag är en av dem som bara ska få se minus.

Fick finsällskap av fertilitetsturisten till schlagern igår, roligt. Tack för att du kom! Fantastiskt skönt att prata med någon som förstår.

Idag blir det fortsatt minusförträngning genom bredspackling av vardagsrummet, har fått höra att de nyinköpta tapeterna har setts i ett inredningsprogram, jag kanske inte är fullt så ute och omodern som jag känner mig.

3 kommentarer:

Pippigull sa...

Bra med tapetdagar!!!!

kan inte låta bli att kommentera lite om statistik och olika kliniker...

resultat under 40 år...

Ciconia säger 41% gravida 31% kliniskt gravida
DanFert 37% positivt graviditetstest
Nordica gravida 27%


Svårt att veta om man kan se någon viss statistisk säkerhet i detta - för man vet inte om de mäter samma sak....


MEN priser på 3-pack är väl liknande för alla så det gäller känsla.

tidiagre har dr Gyn sagt Trianglen och ciconia är bra men jag har hört att han nu tycker att alla kan väl vara bra...

KaKi sa...

Tomt och ekande och när börjar egentligen livet? Detta känns mest som en märklig mellanvärld...

Men om det fortfarande är ok att jag kommer upp och våldgästar dig i april låter det som att öl är en bättre packning än pyamasen??

Anonym sa...

Jag är ledsen att det inte gick vägen med det första försöket. Hoppas att nästa blir DIN gång!!