söndag 9 mars 2008

Rastlös

Väntan är vidrig, har forfarande inga direkta symtom och tvivlar mest och drömmer däremellan. Ont i brösten, men jag tror att det är progesteronet. Ruvat i nio dagar nu, hade tänkt att jag inte skulle börja tjuvtesta för tidigt men kommer inte klara det. Ska försöka hålla mig ett par dagar till.

Började nyss slita ner tapeterna i vardagsrummet, så nu är det kaos i lilla huset. Normala vettiga människor tömmer nog först rummet de har tänkt att göra i ordning, inte jag tyvärr. Nu är det tapetremsor och skräp på golvet, möblerna står skjutna en bit från väggarna för att jag skulle kunna komma åt. Tappade lusten. Ser galet och rörigt ut. Stora bokhyllan med alla böckerna står orörd längs ena väggen, borde börjat tömma och plocka undan den men orkade inte. Uttråkad och rastlös.

På onsdag börjar äntligen den tre veckor långa väldigt efterlängtade ledigheten, då ska det målas och tapetseras, varvat med tjuvtestande och slappande i soffan med dåliga deckare.

Har både bra och dåliga vibbar för det här försöket. Avskyr att vänta.

4 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Åh vilken plåga det är att vänta så!!! Hoppas hoppas hoppas! Vi har ju bestämt nu! Kram!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag testade postivt med Lillkatten på dag 12 som alltså var ruvardag 10... om du vill ha tjuvtestdatum som -kan- visa något.

nylsa sa...

Kattmamman, Oj, det var bra att höra att även tjuvtestande kan ge positivt resultat. Är på dag 10 idag om man räknar ET-dagen som dag 1, gör man det eller är det dag 0?

Inga gravtest hemma men kanske ska sticka iväg och shoppa ett imorgon. Samtidigt rädd, vill inte se ett minus, kanske skjuter på det läskiga nån dag till.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Nä, man räknar äggplocket som dag ett. Det är ju då ägglossningen sker.

14 dagar efter ägglossningen är ju då man normalt ska få mens, eller har sin IM-dag (IM=Icke mens)som det så populärt hette på de forum jag en gång hängde på