onsdag 12 mars 2008

Nyfiken på er som läser

Jag är nyfiken av mig. Statistikprogrammet som räknar antalet besökare på bloggen visar också varifrån besökarna kommer, ibland visas ett IP-nummer, ibland syns internetleverantören och ibland kan man se vilken organisation/företag som står för abonnemanget.

Nyfiken på er alla, men vissa gör mig ännu mer nyfiken. Nästan varje dag kommer någon med riksdagsadress, någon med adress från regeringen och någon från svenska kyrkan. Dessutom verkar många av er vara studenter, ofta är det adresser till olika universitet och högskolor. Vill inte skrämma någon, jag kan alltså inte se VEM som är här, bara i vissa fall vilken organisation/vilket företag som är registrerat.

Om ni vill ge er tillkänna skulle jag bli glad, antingen som en kommentar eller med ett mail till nylsavillhabarn (at) gmail.com

Självklart ok att fortsätta vara anonym, men om du vill stilla min nyfikenhet så skulle jag tycka att det vore roligt.

24 kommentarer:

Pling&Plong sa...

Hej!
Stillar så gärna så din nyfikenhet! Har inte tittat in så ofta, men kommer nog fortsätta göra det regelbundet. När jag skriver från den här datorn är jag på jobbet, Arbetsförmedlingen i Uppsala, syns det? (om du vill stilla MIN nyfikenhet!) Annars skriver jag hemifrån. Anna i Uppsala, från EAF om du minns mig? Stort lycka till förresten!!!

nylsa sa...

Anna, vad kul att höra av dig. Har tänkt mycket på dig och på hur det går med väntan på syskon. Hittade en adress som var inne från:
Organization: Arbetsmarknadsstyrelsen
Gissar att det är du fastän adressen står registrerad i Stockholm. Kan också se att besökaren hittade hit från ett meddelande från EAF-listan ;-)

KaKi sa...

You know me ;-) Lär vara registrerad som Gothenburg City eller något liknande när jag skriver från jobbet - och som en anonym ComHem-användare när jag är hemma. Ett tredje jag lär vara en mibilanslutning via Telenor.

Anonym sa...

Hej!

Jag hittade hit via Tinselflickans blogg. Jag jobbar på Göteborgs Universitet, det kanske syns?
Jag har fastnat för ditt sätt att skriva, och är nu hur nyfiken som helst på hur det går.

LillAnn

Anonym sa...

Tisalen hör i hop med Västerås Stad...men så surfar jag ju hemmifrån en massa åxå och det är nog en anonym IP-adress

Anonym sa...

På lunch, raster och ibland mellan besök går jag in från jobbdatorn (socialtjänsten Uppsala kommun) annars hemifrån. Jag kallar mig för Lisa men heter ngt annat (står i min Femmispresentation)
/"Lisa"

Anonym sa...

Jag sitter nog på Uddevalla kommun, när jag är på jobbet. Hemifrån synds nog även jag som en anonym comhembesökare. :-)

Tudorienne sa...

Regeringskansliet. Men det visste du väl redan.

Anonym sa...

Hej Sara
har hittat hit från FEF. Ibland från jobbet (Nynas) ibland hemmifrån - vet inte vad det kan stå då. Jag håller tummarna för dig. Det har ju gått bra för andra på FEF som inte heller trodde så mycket på just denna gången. Stina

Anna sa...

Min ip-adress är inte avslöjande, eventuellt står det att jag kommer från Luleå.

Och vill du veta mer så träffas vi ju snart vettja! :-)

Anonym sa...

Hej du!
Jag läser din blogg varje dag! Ibland sitter jag hemma och ibland på Lunds universitet där jag pluggar...Så en student här!
Jag hittade dig via Tisalen, som jag träffade på föräldrakanalens bebisverkstad, där du tyvärr fortfarande hittar mig!
Lycka till!
Julia

Anonym sa...

MOE här. Surfar jag på jobbet så kanske det står Bombardier. Surfar jag hemma syns det nog inte varifrån, det håller vår router lite hemligt. :) Vet inte vem jag hittade dig först hos, men det var nog hos Tinsel.
Bloggar ju själv om barnlängtan och jag vet hur viktigt pepp och stöd är, kan tänka mig att det är ännu mer viktigt när man är inte har en partner att luta sig emot. Du är stark!

Maria sa...

Hittade hit via Tingeling och upptäckte att vi gjorde ET dagarna efter varandra så nu är jag här inne och läser varje dag och håller tummarna för dig!! När jag är här står det nog glocalnet tillsammans med alla siffror:)

Anonym sa...

Jag jobbar på samma ställe som LillAnn ovan och hittade också hit via Tinsel. Håller också jag tummarna för dig, förresten!

Anonym sa...

*vink vink*

Jag lämnar nog inget roligare spår än "Bredbandsbolaget" efter mig...

Anonym sa...

Hej!
Tjuvsurfar på arbetstid så jag misstänker att jag registreras som en Lunda-server fast jag sitter på annan ort.
Precis påbörjat infertilitets-utredings-behandlings resan och har så här långt bara testat insemination (med misslyckat resultat).
Du har en väldigt bra blogg!
/ L

Anna sa...

Jag är ju rätt ny här, men syns väl både som privat o som jobb, vilka spår nu det lämnar :) Min presentation har du i mailen sen nån vecka :) Ganska kortfattad, men jag kan fylla på den...

Hur går det med väntan? Jag är väldigt nyfiken och håller verkligen tummarna för dig!

Anonym sa...

Hej Nylsa,
jag är finländare och stolt över vår fertilitetslagstiftning. Jag hoppas Sverige ska följa oss i fotspåren snart! Är själv väldigt nygravid tack vare insemination i ostimulerad cykel. Under min tid som ofrivilligt barnlös har jag funderat mycket på det här med barnlöshet och överväger nu att donera ägg sen när min kropp är enbart min igen, vilket jag hoppas att den inte ska vara på minst ett och ett halvt år på grund av, eller egentligen tack vare, graviditet och amning. Kan jag göra något för att någon annan ska få uppleva detta så ställer jag gärna upp. Så känner jag åtminstone nu.

Trollets mamma sa...

Hej Nylsa!

Trollets mamma här! Du känner mig från singeladoptlistan. Håller alla tummar för dig, som du vet, och är evigt tacksam att jag kunde få min dotter fix och färdig i famnen. Håller med dig om att fertiliteten är ojämt fördelad, här skulle inga doktorer hjälpa.

Kram på dig!

Anonym sa...

Jag är bara en tjej som är 36 och surfar runt för att få veta mer om progesteron.. allt väl till dig! -och mig :) -vill oxå ha barn..(igen)..

Anonym sa...

Och här är jag, från jobbets dator (vad står det då? Sthlms landsting? Huddinge sjukhus kanske?) Hemifrån syns nog bara en anonym comhemadress (fast uppkopplingen hemifrån är så infernaliskt långsam, så jag surfar mest på jobbet - på fikarasten såklart;)

Å vi känner varann från Femmis o Heavy-electric-town!!

/LenaS

Anonym sa...

"Reina" - FEMMIS-medlem och vi har pratat på ett annat forum också, läser både hemifrån och från jobbet för jag är Nylsa-bloggberoende.

Din blogg har hjälpt mig mycket över kanten till ett beslut att börja försöka själv också, och jag har lärt mig mycket fakta och tillvägagångssätt i din blogg. På gott och på ont, för jag tycker det hade kunnat fått lyckats för dig långt tidigare, så du sluppit lära ut så mycket extra komplikationer, om du förstår hur jag menar. Så ledsen för ditt minus-besked nu... Kram

Anonym sa...

Jag surfar hemma så på mig syns nog bara bredbandsbolaget... Men jag har läst din blogg ett tag och håller tummarna för dig.

Anonym sa...

Surfar hemmifrån, på comhem kabel, annars från Stockholms Universitet.
Följer sporadiskt dina tappra försök, är själv i funderings/planerings stadiet.
Lycka till.