fredag 14 mars 2008

Vad gör man en minusdag?

Man börjar med att deppa och svära. Springer sen sjuttifem gånger på muggen för att se om det verkligen är mens på gång eller inte, hittills inget färskt blod, men lite brunt då och då. Sen svär man lite till, peppar tyska efterträdaren på telefon och sen tröttnar man helt enkelt på alles.

Tvingade mig själv att tänka på annat, åkt och shoppat finfina tapeter till vardagsrummet, kom hem med tio taperrullar (ljusgrå med vita stiliserade blommor, galna men snygga) och tusen andra grejer som också fick följa med bara för att jag tyckte synd om mig själv.

Strax iväg på middag med vännerna, pallar inte sitta hemma och vara ledsen, orkar inte gråta, det kommer tids nog oavsett.

Räknat dagar och kommit fram till att IVF #2 blir om evigheters evigheter, spraystart ibörjan på maj och äp ibörjan på juni. Orkar inte tänka så långt bort. Svär och är förbannad, men orkar inte tokdeppa.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Finns inga ord som är vettiga. Faaaan. Förstår din känsla att inte orka deppa. Det är så hopplöst att hela känslolivet ska styras av gravidönskan som aldrig tycks slå in. Åh vad trött jag blir. För din skull.

Jag kan tänka mig en depp och pepp öl snart....

kram!

nylsa sa...

käraste stork
gärna depp och peppöl snart även om det är förjävligt att vi får dricka öl, vi borde ju vara gravida nykterister nu... Är frivilligt arbetslös hela nästa vecka, så välj en dag, jag är på!
kram

Moooi sa...

Jag tror stenhårt på tapetterapi, skulle funkat på mig. Kram och ha en trevlig kväll med vännerna.

Petra sa...

Neeej så tråkigt. Tänker på dig.

Petra som fortfarande väntar

Anonym sa...

Hej Sara
Vad tråkigt jag hade hoppats på glada nyheter. Men då hoppas vi på ett försommarförsök istället.
/Stina som just kommit hem från äggplock i Tammerfors

Anna sa...

Åh, skit också! Vad tråkigt. Jag trodde verkligen att det skulle gå bra. Jag hade den känslan...

Men, helt kört är det väl ännu inte? Jag hoppas det bara är ett skrämselskott det där med det bruna, och att du är en sån som testar plus först nästa vecka...