tisdag 25 mars 2008

Slöseri med tid och med ägg

Ägglossningsdags snart, men det blir ett ägg som aldrig kommer få en chans att befruktas. Känns som slöseri med både tid och ägg, men jag kan inte göra så mycket annat än lyda de råd jag fått och låta kroppen vänta en cykel.

Sen jag började försöka med inseminationer har ALLT om ägglossning, hormoner, blod, minsutester och annat hamnat i ett excelark som beskriver mitt liv på ett rätt absurt sätt, kanske inte så märkligt, men ett liv som besatt kan man nog lugnt säga.

Såg precis att den preliminära dagen för embryo transfer för IVF nummer två hamnar på dag 525 enligt excelarket. 525 dagar av besatthet. Lägger man då till ett drygt år innan med adoptionsförväntningar så blir det ganska lång tid.

Får försöka glädja mig åt att det idag trillade in en dubbel lön på kontot, fick slutlön och betalt för den icke uttagna semestern från gamla jobbet. Täcker ett djupt hål i plånboken. Även om det mesta redan är intecknat av IVF, vardagsrumsrenovering och ledighetslyx så hoppas jag att det också ska få räcka till en ny dator, en ny dator som verkligen behövs.

Inga kommentarer: