tisdag 25 mars 2008

Vad gör en uttråkad Nylsa

Joo, det är nog både tragiskt och patetiskt, men jag har ingen lust eller ork att göra nåt vettigt. I väntan på att snön ska försvinna har jag återigen fastnat på TV4 Anytime och sitter och tittar på hela säsongen av koloniområdet Iris. Lite ironiskt att området ska heta just IRIS* kan man tycka.

I väntan på att snön ska smälta bort så att jag kan få peta i den egna jorden sitter jag och kollar vad pensionärerna gör i sina koloniträdgårdar. Egentligen rätt trist, men just idag pallar jag inte ta tag i nåt vettigt. Elementen får förbli omålade ännu en dag.

Utanför min snöfyllda tomt håller en körskola på att lära blivande bilister att backa runt ett hörn. Min monsterhäck är alldeles för hög enligt alla regler, undrar om det är därför de använder mitt lilla hörn i området som träningsplats.

* IRIS - föreningen för ofrivilligt barnlösa

Inga kommentarer: