onsdag 19 mars 2008

Utmanad

Snö ute, jag vill ha vår. Utmanad av Kaki och svarar på den medan jag hoppas att snön ska försvinna innan jag måste bege mig ut.

För 5 år sedan: Började jag leta hus, ville redan då ha ett extra rum som kunde bli barnrum och en trädgård med plats för en sandlåda. Tog ett år innan jag hittade huset och barnrummet är än så länge bara gästrum.

För 10 år sedan: Varvade jag mellan att vara en lat student och en frivilligt arbetslös slacker som gled runt på barerna på Möllan i Malmö.

För 15 år sedan: Var jag en ung arg vänsterfeministflata med rakad skalle och STORA dr Martens, demonstrerade så ofta jag kunde och begrep inte hur folk kunde vara så korkade att de inte fattade. Har nog inte förändrats så mycket sen dess, även om jag låtit håret växa ut och har lite mindre skor och att jag faktiskt ibland, men bara ibland, kan förstå att allt inte är svart eller vitt.

För 20 år sedan: Gick jag ut nian, känns väldigt väldigt avlägset, som ett annat liv.

Skickar vidare till Tingeling, Moooi och Meningsfull.

1 kommentar:

meningsfull sa...

Nu är utmaningen avklarad!