lördag 1 mars 2008

TVÅ små embryon tillbaka

Äntligen är de första stora stegen över. Mina små embryon hade överlevt och det fanns två som var toppklass även om det ena av dem bara hunnit bli tvåcelligt (hur kan det då vara topp?) medan det andra var fyrcelligt. Övriga gick inte att frysa men det känns ok, är superglad att det överhuvudtaget fanns några att få tillbaka.

Sitter på tåget tillbaka till Malmö och tänker på att jag i alla fall just nu har två små halvdanskar i mig. Tror att det här är det närmsta jag någonsin varit en graviditet. Nu vet jag att äggen finns, att de har träffat spermier, befruktats och börjat dela på sig.

Nu återstår mantrat: FÄST och VÄX, FÄST och VÄX, FÄST och VÄX!

20 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Vilket bra besked! Har suttit som på nålar och väntat på det och nu stämmer jag upp i mantrat!
Stor kram!

Anonym sa...

Grattis, grattis!! Har varit så nyfiken på hur det gått och gått in här flera gånger...
Det som är tvåcelligt ser väl säkert jättefint ut för övrigt om det klassas som toppembryo.
/lisa

Anna sa...

Verkligen kul att det blev 2 elitspelare som du fick tillbaka! Hjälper dig med mantrat i 2 veckor framöver!
Kramar!

Anonym sa...

Åh vad skönt att höra! Har varit helt spänd för din skull!!!
Även jag stämmer in i kören nu:

FÄST & VÄX FÄST & VÄX FÄST & VÄX FÄST & VÄX FÄST & VÄX FÄST & VÄX!!!!

Moooi sa...

Skönt!!! Heja embryona nu!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Nu så!!!!!

Jag hoppas verkligen att du är gravid när vi träffas!

Kramar

Matte sa...

F-n vad bra! Två st och toppklass, mer går ju inte att önska. Nu är det upp till de små... fästochväxfästochväxfästochväx!

Tudorienne sa...

Härligt! BRA resultat! Det ska nog gå bra det här.

Anonym sa...

Jaaaa!

Anonym sa...

ÄNTLIGEN!!!!!! Hoppas så för din skull, sitter med tårar i ögonen just nu. Känner mig så berörd av din resa. Nu j-lar e det din tur.
FÄST-VÄX

Anonym sa...

Massor av lycka till nu!

Pippigull sa...

JIPPI!!!!

Jag har ju följt utvecklingen hela dagen - ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad glad jag är att du fått tillbaka 2 SUPER-EMBRYON!!!

Stämmer in kören "VÄX - FÄST"!!!

lycka till!

Anonym sa...

GRATTIS till två emryon som är flercelig!! Jag sitter här och upprepar mantrat Fäst och väx!!!!! Jag hoppas verkligen att detta ska vara den slutgiltiga behandlingen på din resa mot ditt barn!!

meningsfull sa...

Jag stämmer också in i hejaklacken: FÄST o VÄX, FÄST o VÄX!

♥ Pernill@ sa...

Jag håller alla lösa kroppsdelar för dig !!!!!!!

Anonym sa...

Lycka till och hoppas allt går bra för dig

Anonym sa...

Heja, heja! Kanonbra!

Anonym sa...

Det bara måste funka denna gången. Hela årsmötet höll tummarna och sände massa positiva tankar till dig. Kände du det? :-)
Jag fortsätter hålla tummarna ett tag till.
Kram

Anonym sa...

Så fantastiskt med två tillbaka. Förstår verkligen hur skönt det måste vara att ha en garanti på att ägg och spermie mötts. Gud vad häftigt.

VÄX och FÄST säger jag med!

nylsa sa...

Ni är fantastiska allihop, blir så löjligt glad av era kommentarer och ha en sån grym hejaklack nu när allt är konstigt, nervöst och spännande. Läser kommentarerna om och om igen och ni ger hopp.
TACK allihop!