måndag 24 mars 2008

Snö och minustrist

Hade sett fram emot mina lediga veckor mellan gamla och nya jobbet. Den naiva planen var att det skulle bli vår, att det skulle gå att göra saker utomhus och att jag skulle plussa. Istället blev det minus, vinter och snö, inte alls samma sak. Skittrist.

Om några dagar börjar jag jobba igen, känner mig inte klar med ledigheten, inte klar med minusdeppandet och inte klar för nystart. Samtidigt kanske det är precis vad jag behöver. Nya människor, nya situationer och mindre tid till att sitta hemma och fundera. Ser egentligen fram emot nya jobbet, men skulle vilja att det var lite mer ledig tid kvar innan det var dags att sätta igång igen.

Grovplanen för IVF nummer 2 finns klar sedan länge, men allt i den är så löjligt långt bort och om kroppen vill strula kan det ta ännu längre tid. Äggplock i början av juni, hoppas att det inte snöar då.

3 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Inte konstigt att du önskar mer ledigt när det var så länge sedan du hade semester sist!
Vad mer ska jag säga - jag känner igen frustrationen...

Anonym sa...

Ja det var ett jäkla snöande och kallt och fy. Ja allt är deppo. Håller med.

Kollade på kunskapskanalen på slutet men där stod bara fyra trista gubbar och malde om det gammla vanliga (man börjar kunna den här debattens argument). Ingen Plank. Var hon med i början? Hoppas det gick bra för henne.

Anna sa...

Här kan man se kunskapskanalen på webben. Har inte hunnit kolla själv än....http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1093601