tisdag 3 juni 2008

Befruktning

Ringde igen, fick ett bättre svar nu, även om det var långt ifrån så detaljerat som jag vill ha.
- Hur går det med mina ägg, är de befruktade? frågade jag.
- Joo, allt ser bra ut och de är befruktade, svarade sjuksköterskan efter att ha varit och pratat med embryologen.
- Allt ser bra ut! fortsatte hon.
- Men hur många är befruktade (jag, otåligt...)
- Det vet jag inte, men allt ser bra ut, det kommer gå fint imorgon svarade hon.


Hmm, allt ser bra ut kanske låter som en skitbra kommentar, men jag vill ha detaljer, riktigt bra, väldigt bra, ganska bra inte bara bra. Vad betyder det att de är befruktade? Hur många? Är det tre som är befruktade, sju eller nio? Någon som har börjat dela sig? Ge mig mer, jag vill veta mer.

Jag avskyr att vänta. Ska försöka låta bli att ringa dem mer, blir bara frustrerad. Om drygt 24 timmar ska jag dit igen, då vill jag få höra att allt ser riktigt riktigt bra ut, att det finns några toppembryon jag kan få tillbaka och kanske till och med en liten eller två som kan frysas. Så bra tror jag inte att det kommer gå, men jag drömmer och hoppas ändå.

8 kommentarer:

Barnets mamma sa...

Jobbigt svar...

Fertilitetsturist sa...

Så bra tror jag att det kommer att gå! Sju eller åtta befruktade och superfint delade! 2 tillbaka till dig och 5 eller 6 till frysen! Basta!
Förstår att du blev frustrerad av svaret! Tycker gott att du kan ringa och kräva mer detaljer! (De tar saftigt betalt för det, eller hur? ;-) ) Klart man vill veta allt!!!
KRAM!

Anna-Bell sa...

Man vill ju veta precis! Hoppas att det är kanonskitjättebra!

Eludie sa...

Jag tror att det är helt jättesuperfantastiskt bra resultat!

Unknown sa...

Håller tummarna! Fick nys om din fina äggskörd och surfade genast hit. Hoppas på uppdatering snarast!

Anna sa...

Heja Nylsa friskt humör
äggen ligger utanför
har så fint blivit på smällen
delar sig som fan till kvällen
HEJA HEJA HEJA!!!

Lilla J sa...

Yay!! Förstår att det är frustrerande att inte få veta mer, men det kan ju inte ha varit ngt enstaka som blivit befruktat heller, för då hade hon nog inte uttryckt sig så!
Lycka till!

Saring sa...

JAJAJAJAAAAA HEJJAHEJJAHEEEEJJA!!!
Hejja äggen!!! Hejja kärleken!!!

Tummar blir blååå här borta på gärdet!!!