fredag 13 juni 2008

Nytt jobb

Bytte jobb för knappt tre månader sen, gillade det egentligen, men grejer har hänt som har gjort att det är dags att byta igen. Trodde att det skulle bli en långdragen historia, men icke.

Löneförhandlade för nån vecka sen, sa upp mig igår kväll, fick veta idag att jag kan få sluta om en vecka. Roligt men stressigt, har inte fått mitt nya kontrakt men skriver på det nästa vecka. Sen ska de hinna fixa dator, telefon och andra livsnödvändigheter. Tror att det ska funka. Över helgen vid midsommar kommer jag vara arbetslös. K har lovat att försörja mig då. Om en och en halv vecka börjar jag på det nya. Då vet jag hur IVF:en gick...

Förstår inte hur man ska kunna få ihop ett liv när allt händer på en gång, att blanda IVF, ny kärlek och nytt jobb är inte busenkelt, men definitivt spännande. Renovering och att köra skräp till tippen får vänta, monsterhäcken är bara klippt till en tredjedel och tusen andra grejer väntar på att fixas. Här hinner man inte ha tråkigt.

Glad och förväntansfull trots mitt tjuvtestande.

Uppdatering:
Insåg efter kommentaren från Moooi att jag inte skriver om det är bra eller dåligt, men det nya jobbet är både bättre, roligare och betalar en högre lön, dessutom får jag närmare till jobbet och kommer få bestämma en väldans massa själv, så det är inte bara bra, det är faktiskt superbra.

10 kommentarer:

Moooi sa...

Oj, är det bra eller dåligt?!

nylsa sa...

det är jättebra, kanske inte skrev det, får nog uppdatera inlägget.

Anonym sa...

Åhh, så spännande och roligt Nylsa! Med allt. Jobb, kärlek och ivf. Klokt att låta bli testandet ett tag också tror jag. Kram MOE

Anonym sa...

Ojojoj va det händer saker kring Dig!! Grattis - glad för Din skull!

Anonym sa...

Nylsa - aldrig står det still med dig :)

GRATTIS till nya jobbet!!! (igen)

Nu har man fått gratta dig till nytt jobb gång på gång och till underbara kärleken K - nu håller jag tummarna för att få gratta dig till ett plus också!!!

kram
A-S

Anna sa...

Ja, instämmer med ovanstående skribent:-) Grattis till både det ena, det andra och det tredje!!

Anonym sa...

Låter trevligt med nytt jobb. Mitt kontrakt blir inte förnyat efter mammaledigheten. Trevligt värre. :-p

meningsfull sa...

Oj här går det undan! Förstår att det är mycket att tänka på vid så snabba jobbyten, jag har fullt sjå med att holla koll på bara ett nytt jobb!

KaKi sa...

Ojoj... Hinner ju knappat fatta att du bytt förrän du byter igen. Hinner du hitåt innan det är slut eller är det bara ajöss o goodbye direkt? Och grattis till det nya förresten.

Anonym sa...

Kunde du inte blogga litet om vad K tycker om allt detta? Hon har ju kommit med liksom mitt i... *nyfiken*

Grattis till både det och jobbytet och tummen upp för ett plus!