tisdag 17 juni 2008

Mensvärk

Känns som mensen är på gång, faan. Vill inte. Spöregnar ute och jag hade tänkt gå och shoppa clearblue. Går på toa, inga menstecken ännu, inga tecken får väl ses som bra tecken så länge. Jag fick trots allt tillbaka två små finingar, så oavsett om mensfloden tänker starta eller inte så fortsätter jag med proggisarna till söndag. Fast just nu känns det inte särskilt positivt på villhabarn-fronten.

Så fort regnet behagar sluta så blir det rask promenad på jakt efter gravtesterna.

Under tiden händer annat, vår koncernchef ringer, nu är det officiellt, på fredag är min sista arbetsdag och fredag är en ledig dag. På måndag börjar jag det nya, det roligare och bättre betalda jobbet.

Kärleken blir starkare och starkare, det är ovant men fantastiskt att ha träffat K mitt i allt. Det är stort och gör hela livet roligare, tryggare och bättre.

5 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Åh, dumma mensvärk, dumma regn! Jag hoppas hoppas hoppas så mycket att det blir plus för dig nu, och att minst en av finingarna har stannat! Två saker vill jag: det ena är att fortsätta vara gravid, det andra att du också ska vara det, och så ska vi äntligen vara gravida tillsammans! Det har alldeles för länge redan varit "på tiden" ju.
Jag vill tro på dina streck!!!!
Kram till dig och till K

nylsa sa...

tack, det hoppas jag också. fast jag tror inte tyvärr. men nu regnar det inte så snart är det dags att bege sig till apoteket.

Fertilitetsturist sa...

Jag väntar med stor spänning och hårt hållna tummar på resultatet!

Eludie sa...

Här är en till som håller tummarna!

Pling&Plong sa...

Ååå... jag med! Håller våra tummar.