måndag 16 juni 2008

Tjuvtestarföljetongen

Inte heller i morse var jag och gravtestet på samma ställe, blev alltså tjuvtestande lite sent och inte i den morgonurin som har störst chans att ge utslag vid tjuvtestande.

Först ingenting och sen ett tunt men tydligt blått spökstreck. Irriterande. Tror inte att det betyder något, men förstår inte var spökstrecken kommer ifrån, får ni också såna på vanliga Clearblue? Runt lunch kommer posten, förhoppningsvis innehåller den de billiga testerna. Jag jobbar hemifrån men ska försöka hålla mig till imorgon bitti. Har för mig att de billiga är mindre känsliga än vanliga clearblue, kan inte göra så mycket mer än att vänta och se. Grymt frustrerande och mindre och mindre hoppfullt.

Samtidigt, massa grejer är hur bra som helst just nu, så jag överlever, överlever riktigt bra till och med, fast det är jävligt ändå.

10 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Hur snabbt kom det där sk "spökstrecket" fram??? Jag brukar inte få det på CB, om det inte är så att jag väntat en bra stund efter de 10 minuter som det är giltigt... Håller mina tummar, för jag vill vill vill att vi ska vara tvungna att båda två vara otäckt sunda från och med NU!!!! Kram

nylsa sa...

Det vill jag med, men jag tror inte att det funkat för min del den här gången. Strecket kommer precis i slutet på giltighetstiden, kanske efter åtta-tio minuter, så det betyder nog ingenting tyvärr. Fast jag tycker ändå att det är lite konstigt. Får vänta, apsegt!

Fertilitetsturist sa...

Hm.. fast hur resonerar du nu egentligen....??? Du som brukar vara så klipsk ;-)
"Det kommer ett streck inom giltighetstiden, men det betyder nog ingenting?"
Hm... ja, du skrev ju i utmaningen att du är skeptisk... Själv blir jag oerhört hoppfull när jag hör detta!!!! Verkligen!
Stor kram!

finnjonna sa...

Jag har aldrig fått spökstreck. Tror på spöken men inte på test :-) Jag hoppas och håller tummarna stenhårt! Ta ett CB imorgon bitti med riktiga kisset. Hoppas hoppas hoppas...

Moooi sa...

Inga spökstreck här heller... SPÄNNANDE!

Anonym sa...

hrm... jag har bara fått små små streck när jag faktiskt varit gravid.

Håller tummarna!!!/A-S

Pling&Plong sa...

Hmmm... spökstreck? Undrar vad det är. Du lockar mig in i en helt ny värld, var tvungen att kolla hur ett Clearblue ser ut och hur man ska avläsa det. Tror du att det funkar över halva jordklotet, sissådär sex år innan barnet kommer ;-)? Jag blir riktigt sugen själv, även om jag vet att jag kommer att vara tålmodig och stå ut med allt mellan ett och sju års väntan från nu. Kanske därför jag följer din resa med sån spänning just nu, min egen står så stilla. JAG HÅLLER MINA TUMMAR OCH EN LITEN SPECIALARE SOM VI HAR HÄR HEMMA! (Du, den brukar vara riktig bra!) /Anna i Uppsala

Anonym sa...

spökstreck ninom giltighetstiden.....

jag hoppas stenhårt att spökstreck inte finns....jag har hittills iaf inte sett några

Anonym sa...

Här en till som verkligen aldrig sett ens antydan till spökstreck och som håller tummarna för dig!

Anna-Bell sa...

Åh säg att det inte är ett spökstreck, att det är på riktigt! Jag tror förresten inte att man får ett streck i rutan om det är negativt...Varken starkt eller svagt.
Jag håller mina tummar stenhårt! Kan du inte testa med morgonkiss i morgon?
Kram!