onsdag 4 juni 2008

ET-dagen

Det närmar sig, väntan just idag är snart över, sen börjar en annan längre väntan.

ET (embryo transfer) är bara ett par timmar bort. Har bestämt mig för att inte ringa kliniken innan, om allt skulle vara skit så ringer de. Jag hoppas att jag slipper se deras nummer på telefonen just nu. Vill inte att de ska ringa och säga att alla embryon gett upp på vägen. Om det finns några bra nyheter så ringer de inte, då väntar de tills jag kommer dit. Dåliga nyheter vill jag helst slippa.

Drömscenariot: två finfina toppembryon till mig och kanske till och med några till frysen. Fick aldrig några till frysen sist och tror egentligen inte att jag får det nu heller, men man kan ju alltid hoppas ändå.

Mardrömsscenariot: ett danskt nummer kommer upp på mobildisplayen, någon säger sorry, vi är ledsna, det är ingen idé att du kommer hit. Alla har slutat dela sig.

Efter lunch vet jag, tills dess ska jag försöka jobba. Svårt att koncentrera mig, men ändå skönt att tvingas tänka på något annat.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Vad jag hoppas på drömscenariot - INGA TELEFONSAMTAL från något sydligt beläget land!

finnjonna sa...

Massor av lycka till och klart du/vi ska sikta på drömscenariot! Har så mycket positivt i mig just nu så jag öser en mängd åt ditt håll! Hoppas du känner.

Thibb som... sa...

Håller alla tummar! Och tår för säkerhets skull!

//T

Trollets mamma sa...

Håller alla tummar jag har för dig!!! Det är verkligen din tur nu. På alla sätt.

Stor kram!
/Trollets mamma

Anonym sa...

Gud så nervöst. Jag hade inte kunnat jobba. my loord, ge mig goda nyheter...

nylsa sa...

Tusen tack för tummar och lycka till! Inga dåliga telefonsamtal hittills, ska strax iväg uppdaterar senare i eftermiddag när jag förhoppningsvis kommit hem med två små embryon.

Vågar inte tänka negativa tankar, det måste finnas något att sätta tillbaka. Jobbandet har inte gått lysande direkt, men lite lite har jag fått gjort.

Fertilitetsturist sa...

Jag håller andan, men är egentligen inte orolig. Jag tror fortfarande på 7-8 befruktade ägg! Jag vägrar att tro annat än att det kommer att gå lysande den här gången! Hela vägen!
Kram!

Anonym sa...

Å heja heja.. otroligt spännande kära kära du. Jag håller tummarna och väntar på ETrapporten efter lunch. Kram!!

Mia

Anonym sa...

I belive!! :)

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Och nu är det ju efter lunch! Jag vill veta!

Anonym sa...

Håller mna tummar stenhårt för två finfina till dig och några finfina till frysem

Anna sa...

Jag håller med fertilitetsturisten! Säkert många befruktade och delade och det kommer att bli över att stoppa i frysen åxå:-)

Anonym sa...

Skickar massa fertila energier över sundet nu!

Anonym sa...

UPPDATERA!!!!!!

Jag gissar 5. Två tillbaka 3 till frysen.