tisdag 3 juni 2008

väntan

Känns som att allt handlar om väntan nu. Om två timmar är det dags att ringa kliniken och se hur det har gått med befruktningen. Är lite orolig fast jag egentligen tror att just befruktningen borde gå bra, det gjorde den ju sist och nu är äggen fler, så även om ett par inte klarar sig så borde några göra det.

Äggplocket igår gick bra, gissar att jag har tur som är en sån som morfinet tar ordentligt på, för även om det kändes rätt rejält och inte är nåt jag vill göra oftare än jag behöver så gjorde det inte särskilt farligt ont. Var visserligen rätt mör och trött hela dagen, värmeböljan tillsammans med dåsigheten från morfinet var inte direkt uppiggande och eftermiddagen varvades med sömn och fika i solen.

På många sätt var det ändå annorlunda, jag har gjort den här resan ensam så många gånger nu, men den här gången var K med. Det är stort och det är fint.

Inga kommentarer: