lördag 28 juni 2008

Fullbokat

Jag är inte en sån som bokar biljetter i tid. Vid sånt här resande vet man ändå oftast inte när man ska åka så det är rätt omöjligt att försöka få tag på billiga biljetter.

Just idag var det värre än vanligt. Gick in på sj.se för att kolla vilket tåg jag skulle ta. SJ svarade ondsint att jag inte skulle åka tåg. Allt fullbokat. Det finns inte en endaste tågbiljett att få tag på före nattåget söndag kväll, nattåget söndag kväll är för sent. Fick för mig att SJ visade fel på webben, ringde, hjälpte inte ett dugg, inga biljetter, inte ens dyra förstaklassbiljetter fanns kvar. Fullbokat, helt slut.

Kollade flyget, en enkel resa skulle kosta mer än en semester, inget roligt alternativ.

Får bli buss. Har tidigare lovat mig själv att aldrig mer behöva åka bussen, gjorde det rätt ofta en gång för länge sen. NIO TIMMAR OCH TJUGO MINUTER i en trång buss. Riktigt vidrigt faktiskt. Men, men, det finns inget annat alternativ, så buss får det bli. Nattbuss. En lördagkväll på en nattbuss. Wunderbar.

Jag är på gång. Igen. Jag ska iväg på viktigt uppdrag, då får man stå ut med att det är obekvämt.

2 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Men OJ!!! Det var oväntat. Man är så bortskämd att kunna ta sig fram på ett eller annat hyfsat smidigt sätt att såna där saker inte ens finns i tanken, iallafall inte i min. Avundas dig inte bussresan, men vilken TUR att bussarna finns!
Tack för sist! :-)
Kram!

Anonym sa...

Du är min hjältinna.

K.