tisdag 17 juni 2008

Spökstrecken

Spökstrecken som så många säger inte finns, finns faktiskt. Efter lite googlande märker jag att det inte bara är jag som får dem. Kan inte ta bild på mina, de har redan torkat, och strecken syns starkare nu än vad de gjorde innan testtiden gick ut. Hittade en bild på nätet som ändå visar vad jag menar. Fast mina tester har haft ett starkare streck. På det övre testet kan man se ett tunt tunt svagt spökstreck. På två av fyra clearblue har jag fått såna nu. Jag tror som sagt inte att det betyder ett skit, men irriterande ändå för hoppet väcks ju lite lite så fort man ser något i den lilla displayen.

10 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Jag tror att det betyder något ändå faktiskt. Det test som är överst på bilden (fast testen är "upp-och-ner" i mina ögon) tycker jag ser positivt ut! Vem menade att det inte är det?

Har du testat igen idag?

Jag hoppas och skickar en massa kramar!

Fertilitetsturist sa...

Tillägg: jag skulle alltså tolka det där testet som positivt om strecket kom upp innan tio minuter passerat. Stod det nåt hur det var med den saken?

nylsa sa...

Håller med om att testerna är upp och ner. Hittade bilden på nätet så jag vet inte när strecket kom fram, men mina ser ut ungefär så här och kommer efter knappot tio minuter, alltså på gränsen till när det är försent och ogiltigt. Men det blir bara ett tunt streck, inte jämnbrett som det väl ska vara.

Om det blir ett likadant imorgon kanske jag ska börja fundera, men hittills tror jag att det bara är spökstreck. Det billiga visade inte ett skit imorse.

Anonym sa...

Skulle nog rekommendera de digitala testen, även om de är hiskeligt dyra. Och billighetstest ger jag sannerligen inget för. Särskilt inte det där från RFSL som man kan köpa på Konsum. Bah!

Anna sa...

Jag har fått konstiga utslag på CB ett par gånger då jag inte har varit gravid. Då var det prickar som dök upp och bildade liksom ett halvt streck, ett plus med tre ben. Svaga streck som dyker upp strax innan tiden gått ut skulle jag tolka som svagt positivt, dvs så lite HCG ännu att det tar lång tid innan det syns och att strecket blir svagt.

Jag önskar, hoppas och tror att du får ett fint plus snart.

Och kram, jag vet hur pissjobbig dendär sista ruvartiden är.

finnjonna sa...

I början på min förra graviditet fick jag först jättetunt svagt halvt streck på ovansidan av det lodräta. På två test! Sedan utvecklades det till ett tunt tunt helt sträck inte alls brett sådär som man gärna vill ha. Men jag var jättegravid för det! Inte ens på sjukhusets test dök det upp nånting inom den rätta tiden så blodprov var det enda som sedan visade att allt stod rätt till. Jag håller tummarna!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Digitala test!!!! Där kommer det i alla fall inte upp någon spöktest. Må vara att de är lite okänsliga, men det blir alltid plus eller minus aldrig något mellan.

Håller tummarna hårt!!!!

Barnets mamma sa...

Håller tummarna för nästa test!!!

Anonym sa...

Jag skulle också vänta någon dag och sen ta ett digitalt test. Det är värt att få veta. + eller - liksom. Håller tummarna!!

Anonym sa...

Spökstreck och ett svagt plus, vad är skillnaden? Ärligt alltså, jag vet inte!