söndag 29 juni 2008

Klart

Sen ett par timmar finns dem där, de små små spermierna, många miljoner småttingar. De har en stor uppgift: simma, simma, simma, hitta ägget, befrukta, bli ett embryo och dela sig, dela sig, sen fästa, växa. Många steg, mycket som ska hända. Mycket som kan gå fel, men en del av mig tänker att det faktiskt finns en liten liten chans att det inte går fel.

Har inte gjort något VUL, vet inte om det är ett ägg eller två, vill inte veta. Just nu kan jag inte påverka, det enda jag kan göra är att vänta. Kommer göra en dubbelinsemination, imorgon blir det ett nytt försök, som en extra liten försäkran, vill öka chanserna.

Ska försöka ägna mig åt fotboll och andra väsentligheter nu. Svårt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

hejja simmmarna, eja simmarna...heja ägget, heja ägget

Pippigull sa...

hejja!!!! håller tummarna!!!

Åsa sa...

Simma simma simma simma simma!! Heja heja!

finnjonna sa...

Hoppar med i hejarklacken! Kom igen, simma, simma, simma!
Tummarna är greppade!

Anonym sa...

Hoppas hoppas hoppas!

Anonym sa...

Jag tror du fått värsta OS-simmarna! :-) Eller alltså, de bästa, menar jag. Hm...