måndag 18 februari 2008

Femmisträff och DN-artikel


Igår var jag på en annorlunda femmis-träff. Utanför riksdagen träffades mammor, barn, gravida och ett par försökare för att bli plåtade inför en DN-artikel. Resultatet publicerades i tidningen idag och blev riktigt bra, se här. Någonstans i gruppbilden kan ni hitta mig, jag är en av dem som inte har barn i famnen...

Förändring sker, nu finns det en majoritet i riksdagen som är för en lagändring, lagarna kommer ändras till vår fördel, frågan är inte längre om utan när. KD kommer självklart kämpa emot, säkert en och annan moderat också, men motståndarna är i minoritet. Jag tror fortfarande att det kommer dröja, men jag tror på att det kommer hända.

Efteråt gick vi och fikade tillsammans. Den här gången kändes alla barn och magar faktiskt enbart peppande, häftigt att så många lyckats. Peppande att träffa alla coola kvinnor och deras fina barn. Blir glad över femmis, glad över mina femmissystrar och glad över att det går att förändra om man vill. Hoppas bara att jag någongång ska få gå från att vara försökare till att bli gravid och sedan mamma. En dag ska det gå.

2 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Vad otroligt häftigt att ha så många tuffa och modiga kvinnor på samma bild!

Anonym sa...

Hej, villhabarn. Jag vill också. Men jag skulle vilja ha med en man som också vill, fast utan att behöva vara kär och bunden i övrigt.
Tror inte det finns tid att hitta nån som är en bra man, som vill ha barn snabbt och så ska vi bli kära också, puh.
Läste nån gång om nån som efterlyste nån kontaktsajt-förmedling för folk som i första hand vill skaffa barn innan det är försent, i andra hand kanske bli kära också. Du förstå?
Någon som har nåt tips?
Jag har inget vidare nätverk eller ekonomi så helt singel med bebis är inte nåt bra alternativ. Med en nanny så...ok. Men jag vill också att det finns en pappa på pappret som barnet får kalla pappa och ha någon kontakt med. (Är själv faderslös och det blev inge bra för mig)