lördag 16 februari 2008

spruta i magen

Vaknade i morse och tänkte på de kinesiska hamstrarna. Tycker fortfarande att det är helt bisarrt att innehållet i sprutan är gjort på DNA från små hamstrar, jag får inte ihop det. Fast jag skulle knappast ha föredragit om det var gjort på mänskliga celler heller, på nåt löjligt sätt tycker jag att det hade känts bättre om det hade varit helsyntetiskt och hade haft innehållsförteckningen fylld av Eblablabla och en massa konstiga bokstavskombinationer som inte säger mig nånting. Bokstäverna som bildar k i n e s i s k a h a m s t r a r betyder ju nåt som min hjärna känner igen och kan relatera till.

Men men, har inga moraliska problem med det, tycker bara att det är knäppt. Tog fram injektionspennan ur förpackningen, satte i en nål och följde instruktionen. Nålen var ännu mindre än den till ägglossningssprutan jag har tagit förut. Kände inget alls när jag stack in nålen och tryckte på sprutknappen.

Ny fas i vägen mot barn har i alla fall börjat, jag sprutar och jag hoppas på att få se hel hög med små äggblåsor på nästa veckas kontroll.

Snälla kroppen, hjälp till och gör ditt jobb nu. Jag sprayar och sprutar och du producerar massa fina fertila ägg, ok?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat! Hoppas det blir en hel massa jäkla fina ägg nu! Keep up the good work!

Anonym sa...

Duktig du ar med sprutor! antar att det ar jarnviljan som finns bakom duktigheten! Jag hejar pa harifran koh Chang. miss you raring! kram S

Anonym sa...

Lycka till med sprutorna-- ett nytt fas! Och kul att se dig kort igår. kram, mamasita