tisdag 5 februari 2008

tråkigt, inga fler avsnitt

Rastlös som en galning, och har till min förtvivlan kommit ikapp amerikanerna i L-wordavsnitt. Finns inga nya att ladda ner förrän nästa vecka. Inte ro i kroppen att göra något vettigt, tv:n visar inget jag vill se.

Någon som kan tipsa om en tv-serie jag skulle kunna tänkas gilla? Helst nån med många säsonger så att jag kan börja på avsnitt ett säsong ett och veta att jag har massa avsnitt kvar.

Har massa saker jag borde göra men har absolut ingen lust. Vill bara få bli förströdd, road, få flina lite och helst slippa bli förbannad för att det är helt hjärndött, totalt förtryckande, diskriminerande eller nåt annat jag inte fixar.

9 kommentarer:

Anonym sa...

queer as folk - den amerikanska versionen!

lite löjlig men ganska kul. och jättemånga avsnitt!

Anonym sa...

Du har väl redan sett Six feet under kan jag tänka. Annars är det ett gjutet tips.

Anonym sa...

Asch, jag skulle ju också tipsa om Six Feet Under.

Jag gillade en brittisk serie som heter "Kalla fötter" också. Den inehåller lite "ja, se karlar"-grejjer men på det hela taget var det ändå lindrigare än det brukar vara.

nylsa sa...

Tack för tipsen! Six Feet Under har jag sett och gillat massvis, men har missat en hel del på slutet, så jag ska nog börja där. Ska kolla de andra två också.

Fler tips på tv-serier till en rastlös och uttråkad Nylsa som inte har lust att göra nåt vettigt just nu?

M sa...

Six feet under var också mitt förslag. Och om du har missat slutet har du verkligen VERKLIGEN något att ta igen.
Annars gillar jag gamla godingar (kan också bero på att jag inte haft någon tv på tre år... jag har helt enkelt inte hängt med i svängarna): Scrubs (är kär i både J.D. och Elliot). Eller varför inte gamla härliga Tredje klotet från solen?

Anonym sa...

Jasså, du är ikapp nu. :-)
Jag följer alldeles för många serier i USA- takt, men rekomenderar också kalla fötter, en australiensisk serie som heter Love my way. CSI, House, Greys anatomy, ER (jo, jag är sjuksköterska och lite dragen till sjukvård :-) ), men in trees.
Nu kommer jag inte på fler. ;-)

Anonym sa...

Som av en händelse så fikade jag med en kompis idag som lånade ut Kalla fötter-boxen till mig. Och efter att ha tittat på piloten och avsnitt ett så vill jag varna för att det är _väldigt_ mycket skaffa bebis i den i alla fall i början.

För mig kändes det bara precis på gränsen till okej (känner mig jävligt stressad och rastlös nu över att allt ska ta så lång tid) men jag går ju inte på hormoner.

Anonym sa...

Lite kompletterande info: Jag läste på en annan blogg att Six feet under-boxen går att hyra på No.1 på Götgatan.

Anonym sa...

hej- six feet under skulle vara mitt förslag också- men annat som jag tittar på är the dog whisperer kanal 4 plus(om du tycker om hundar och hur man ska träna dem), House, Greys Anatomy, ER, sen såg jag att Nip/Tuck har börjat igen på kanal 2 på sondagar(och har läst att läkare frun inledder en förhållande med en kvinna)... men annars är det tråkigt på tv nu...

lycka till! kram, mamasita