fredag 15 februari 2008

sprutstart

Sitter på bussen på väg hem från dr Gyn, fick precis det besked jag ville ha. Nedreglerad, kan börja med sprutorna direkt.

Direkt blir imorgon bitti, ikväll blir det bandy på Zinken istället. Känns inte som att man ska ta sprutor i magfläsket i kylan på bandyläktaren, tror att folk skulle titta rätt snett i så fall.

Preliminär äggplocksdag blir min födelsedag nästnästa vecka, tänk vilken present det skulle kunna bli. Idag har jag faktiskt hopp.

Fick ett annat bra besked, alla mina hormonvärden hade förbättrats rejält efter ett år på metformin, enl dr Gyn ger bättre värden bättre ägg, hoppas han har rätt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, får du välja när på dygnet du ska ta dina sprutor? Jag fick alltid ta dem på kvällen, vid samma tid.

Grattos till att ha fått börja, iaf!!

Moooi sa...

Kvällstid här också... Kolla med doktorn.

Och du, lycka till! Ser också fram emot att ses i morgon!

Kram Moooi

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag fick ta mina sprutor på valfri tid, bara jag tog dem samma tid varje dag.
Den enda sprutan vars klocksklag var viktigt var ägglossningssprutan.

Och resultatet för min del blev ju jättelyckat (Lillaktten)

Jag tror på dig nu! Jag har kanske en övertro på IVF, men jag tror verkligen på det! Särskilt för oss PCO-bruttor!

nylsa sa...

Tack för pepp och grattis!

Gyn sa att jag kunde välja vilken tid jag ville ta sprutan men att jag skulle se till att ta den under samma tre-timmarsintervall varje dag.

För mig känns det enklast att ta den på morgonen eftersom jag är hemma då. Kvällar är mer olika och knöligare att hålla reda på rätt tid. Samtidigt sprayar jag ju fortfarande även på kvällen och det har inte varit något större problem så egentligen spelar det nog ingen roll. Nu har jag börjat i alla fall, känns bra att vara på gång.

Pippigull sa...

jag har alltid tagit sprutan på morgonen - av samma skäl som du - morgonen är jag hemmamen kvällen blir svår. (och jag har ju blivit gravid 3 ggr på IVF med 2 missfall) - så morgonen funkar den med!!!

spännande!!!!!!

Anonym sa...

Vad är metformin?

Lycka till med sputandet och äggtillväxten!!

/lisa

nylsa sa...

Gogetlife, så skönt att veta att du och andra har blvit gravida med hjälp av IVF, det gör att jag vågar hoppas lite även om jag vet att det inte alls är säkert att IVF kommer funka på just mig. Hoppas tänker jag göra ändå.

Lisa, tack! Metformin är egentligen en diabetesmedicin som är till för att hålla ordning på blodsockret, men metformin ges också till kvinnor med PCO, det hjälper till att stabilisera tiltade hormonnivåer, oftast går man samtidigt ner i vikt vilket har varit jättebra för mig.