måndag 4 februari 2008

Skitdag och att komma vidare

Har haft en skitdag idag, i alla fall jobbmässigt. Massa saker som är utom min kontroll har gått åt helvete. Hela dagen har jag levt på mantrat: bara fem veckor kvar, jag kommer överleva, jävlar vad jag är glad att jag har sagt upp mig. bara fem veckor kvar, jag kommer överleva, jävlar vad jag är glad att jag har sagt upp mig. bara fem veckor kvar, jag kommer överleva, jävlar vad jag är glad att jag har sagt upp mig. Lite tjatigt, jag vet, men det är väl så mantran ska vara?

Längtar efter ledighet. Längtar efter plus. Vill komma vidare. Ledighet, IVF och jobbyte känns som att komma vidare, hoppas bara att det verkligen blir att komma vidare i rätt bemärkelse. Att komma vidare skulle vara att få bli gravid och att graviditeten ledde till ett barn, jobbmässigt skulle att komma vidare vara att få ta mindre skit. Vill inte jobba just nu, vill vara mammaledig.

Spraydag tre idag, fortfarande onda ömma bröst, men kanske lite mindre onda. Inga andra biverkningar, eller så är alla mina aggressioner ett väldigt tydligt tecken på en biverkning som jag själv inte fattar.

1 kommentar:

meningsfull sa...

Jag hade också en skitdag på jobbet igår :-)

Tycker ditt mantra låter riktigt bra! Hoppas för egen del på ett nytta jobb SNART så jag kan börja med ett liknande mantra.