lördag 2 februari 2008

Utmanad

Utmanad av Storken som verkar tycka att jag är för dålig på att svara på utmaningar, och det är jag nog, men här kommer det:

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Flyttade fram och tillbaka mellan Malmö och Stockholm, kunde inte bestämma vilken stad som jag skulle landa i. Har nog fortfarande inte bestämt mig helt, men det lutar åt att jag stannar här uppe.

Vad gjorde du för ett år sedan?
Började ge upp adoptionsplanerna och preppade för min första insemination, hade grym ångest inför gynbesök, pillertrillande och annat. Känns som en evighet sen. Då var jag naiv och hoppfull, en hel del har ändrats sen dess.

Tre snask du gillar?
Chips, cashewnötter och.... hmm, gillar massa saker men är ingen godisråtta, funkar ett glas gott rött vin som snask? Goda ostar gillar jag också, passar på nu innan jag blir gravid.
Väljer fortfarande att tro att jag kommer bli det, även om jag konstant tvivlar.

Tre sånger du kan hela texten till?
Oj, svårt igen. Gillar inte att sjunga av den enkla anledningen att det låter så sorgligt illa. Men en hel del texter har nog fastnat ändå.
Bobbans Buffalo soldier, Dollys Jolene och Ani DiFrancos I am not a pretty girl kan jag nog, och valfri tidig Depeche eller Smiths skulle nog också funka.

Vad skulle du göra om du var miljonär?
Jobba mindre, kanske jobba med något helt annat om jag inte var så beroende av att få in pengar.
Renovera lilla huset.
Slippa ta lån för kommande IVF:er.

Tre dåliga vanor?
Usel på att sluta röka.
Skjuter upp det mesta tills det är akut bråttom.
Slutar lyssna när jag tycker att folk är korkade.

Tre saker du gillar att göra?
Vara hemma och göra ingenting, typ sitta en hel kväll och bara läsa böcker framför brasan.
Bloggberoende är jag, så måste nog skriva läsa bloggar och maillistor.
Äta god mat med vänner, gärna med vin och långa diskussioner om allt.

Tre saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
Aldrig är ett läskigt ord, men det känns rätt osannolikt att jag nånsin skulle köpa en kjol eller klänning igen, känner mig så ruskigt utklädd och obekväm att jag blir någon annan, en person som inte trivs.
Svarta eller statligt subventionerade hushållsnära tjänster.

Tre favoritsaker?
Mitt hus och min trädgård
Min dator - egentligen är den hemsk och skruttig, behöver en ny, men den används flitigt ändå.
Mina skivor
Mina böcker

Vet inte vilka jag ska utmana, har ingen koll på vilka som redan är det. Gör det enkelt för mig, den som vill får härmed känna sig utmanad.

Inga kommentarer: