fredag 29 februari 2008

Tre har blivit fyra

Ringde kliniken för att få höra hur mina små ägg mår. Vet inte om det beror på morfinförvirring igår eller om de verkligen sa fel till mig, men av mina tre ägg från igår så finns det nu fyra ägg som är befruktade. Märklig matematik men fantastiskt skönt. Så nu är det ännu ett dygns plågsam väntan innan jag vet om de har delat sig som de ska, känns onekligen grymt mycket bättre med fyra befruktade än tre som kanske kommer befruktas.

Om ett dygn, en timme och tolv minuter har jag tid för återföring. Snälla snälla äggen, jobba på med celldelningen och må bra! Dö inte, försvinn inte. Väx!

Lite av hoppet kom tillbaka nu. Fortfarande löjligt orolig för allt, men ändå lite gladare.

14 kommentarer:

Anna sa...

Hittade hit efter Tingelings senaste inlägg. Härligt, att tre blev fyra alltså! Fram för mer sån matematik.

Jag hoppas att de små äggen nu delar sig av bara den, och att du imorgon ska få tillbaka ett eller ett par finfina top-of-the-line ägg.

Lycka till imorgon!
Kram

Moooi sa...

4 av 3 ägg befruktade måste ju ses som ett exceptionellt resultat! Fortsätter den här trenden kommer du ju ha 6 perfekt delade ägg i morgon ;-). Stor kram till dig Nylsa, tänker på dig, och våndas med dig.

Fertilitetsturist sa...

Perfekt ökning där!!! Fyra av tre befruktade är ju det bästa resultat jag någonsin har hört!!! Jippiiii och kramar från mig

KaKi sa...

Håller med, måste vara det mest lyckade resultat jag hört talas om... Fyra av tre möjliga, hoppas att det är trenden för den här befruktningen. På detta vis kanske du kan bli gravid utan återföring?

Anna sa...

Vilka sköna kommentarer på detta inlägg!
Instämmer med de andra och är jätteglad för att matemakines lagar tydligen inte alltid stämmer:-)

Anna sa...

Förresten...jag har länkat till dig. Hoppas det är ok...

Pippigull sa...

TJOHOOOOOOO!!!!

Progressen är ju mycket bra (jag har haft typ 10 befruktade av 15 - 4 av 3 slår ju det med HÄSTLÄNGDER!)

Fortsätter hålla tummarna - redan nu har ju Nylsa IK visat att de knappast ger sig i första taget!!!!

Anonym sa...

Vilket resultat 4 av 3 ägg befruktade. Hoppas att det nu fortsätter i samma anda

Anonym sa...

VÄX VÄX VÄX!!!

Anonym sa...

De små har kämparanda minsann. Heja heja!!

Anonym sa...

Följer dig med spänning, Nylsa! Tänk på att det räcker med ett guldägg för att lyckas. Håller tummarna!

Matte sa...

Tänk, något av embryona har redan fått en tvilling. Var ska det här sluta? Oj, vad spännande. Håller tummarna att allt är ok imorgon.

Fertilitetsturist sa...

Håller mina tummar för fint växande embryon, önskar dig en god natts sömn och ser fram emot att höra hur det går för dig imorgon!!! Stor kram! :-)

nylsa sa...

Vad ni är fina allihopa, tack för all pepp! Ska försöka sova och drömma nu. Imorgon får jag äntligen veta hur de ser ut och om jag får något toppembryo eller inte.