onsdag 27 februari 2008

ombordansvarig

Sitter och surfar i tågets bistro eftersom den vagn jag har fått biljett i har ett strulande nätverk. Får då höra föraren säga i högtalaren: Ombordansvarig, kontakta föraren, det är angeläget.

Det är inte sånt jag vill höra nu när jag till varje pris vill fram i tid. Hoppas att han bara måste gå på muggen eller nåt annat, han lät lite plågad. Jag vill komma fram. Vill inte höra om trasiga tåg eller sjuka förare.

Uppdatering, verkar ha varit falskt alarm, tåget rullar fortfarande på och föraren håller tyst. Jag hoppas att vi fortsätter på samma sätt ända till Malmö. Gillar inte längre att vara på resande fot.

Uppdatering igen, vad är det med denna lokförare, jag begriper inte. Hör återigen i högtalarna, meddelande till tågpersonalen, var vänlig kontakta lokföraren, angeläget, 2605, 2605. Antingen är 2605 en hemlig kod som säger att jag kommer bli strandsatt nånstans mellan Alvesta och Malmö eller så är det hans direktnummer, kan eventuellt också betyda att han behöver gå på muggen igen. Men men, vägrar oroa mig nu, har kommit så långt att jag nu faktiskt tror att jag kommer kunna vara framme i Köpenhamn imorgon bitti oavsett vad som händer. Har liftat förr....

2 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Hoppas att han bara behövde gå på toa! :-)
Jaha, så nu är ni alltså på väg, du och hela laget! Underbart! Håller mina tummar hårt, mycket hårt!
Kram :-)

Trollets mamma sa...

Kan glädja dig med att dessa koder oftast betyder typ "det är för varmt i vagn 12" eller "attans bananer, toan i vagn 4 är trasig". Läste jag i SJ-tidningen nyssens. Fast nu är du ju framme - håller alla tummar för dig!!!