måndag 25 februari 2008

planen

Enligt dr Gyn ser nu allt perfekt ut, pratade nyss med kliniken och de håller med, fantastiskt skönt.

Här är de exakta tiderna, mest så att jag ska komma ihåg själv, har inget bättre ställe att skriva det på.

Ikväll spray som vanligt, imorgon bitti Gonal F och spray för sista gången, tisdag kväll kl 21.30 prick ÄL-spruta, därefter inga fler sprutor på ett tag.

Tid för äggplock kl 9.30 torsdag morgon.

Preliminärt ET lördag, ev söndag.

Idag var slemhinnan 12 mm, på varje äggstock fanns ca 5 äggblåsor på 17 mm och ytterligare några lite mindre.

Hoppas hoppas att det fortsätter funka nu. Lite rädd att alla blåsor ska vara tomma, men det trodde inte dr Gyn.

Fick en tid inbokad för återbesök på torsdag nästa vecka, för att kolla att allt ser bra ut efter återförandet. Mitt i kaoset känner jag ändå att jag är i hyfsat trygga händer.

6 kommentarer:

Pippigull sa...

Spännande!!!!!

Håller tummarna för att det är guld-ägg :)

jag tror på de som växer långsamt - en gång växte mina snabbt och det vart ju sämre resultat!

Anonym sa...

Äntligen dags för din resa!
Hoppas att allt går bra för dig och att du får fina dagar i Köpenhamn!
Har du löst boende än?
Kram och lycka till/AnnaCarin

Anonym sa...

Det låter ju perfekt!!!

Jag har en bra känsla nu. Det kommer att gå vägen.
Återbesök efter ET, vilken service! :)

Lycka till!

Moooi sa...

Spännande apännande! Jag tror inte heller blåsorna är tomma. Men jag vet ju att jag tänkte precis likadant. Jag har en bra känsla runt det här försöket! Håller tummarna.

Anonym sa...

Lycka till lycka till lycka till!!!!

Tummar tummar tummar tummar!!!!

nylsa sa...

Tusen tack för tummar och lycka till!

AnnaCarin, jag har bott i Malmö tidigare och har en del vänner kvar som tur är, så jag tänkte bo hos en kär gammal vän. Känns tryggt och skönt och enklare än att bo på hotell.

Ting, japp, det är lyx att någon vill undersöka en även efter ET. Dr Gyns orsak är att han säger att man ibland kan behöva lite hjälp för att få alla hormoner att funka efteråt. På nåt sätt genom att kolla slemhinnan och storleken på äggstockarna läser han av något och i vissa fall ordinerar han en halv ÄL-spruta en eller två gånger. Har inte fattat helt varför eller hur det hänger ihop, men alla undersökningar och ordinationer tar jag tacksamt emot.