torsdag 21 februari 2008

vill ha lördag

Sen jag var på kontrollen igår och mätte äggblåsorna kan jag inte riktigt släppa tanken på mina 14 små växande ägg. De brukar växa ca 1,8 mm per dag, så på lördag borde de vara runt 15 mm, inte äggen alltså, men blåsorna. Det är ganska stort. Att de finns därinne och växer just nu, på riktigt. Känns bra. Vill ha lördag och se om de finns kvar och hur mycket de har vuxit.

Orolig för allt som kan gå galet, tror fortfarande inte på att jag nånsin kommer plussa, men det känns ändå grymt bra att försöka igen, om dryga dryga tre veckor vet jag hur det här första IVF-försöket har gått. Tre veckor är lång tid.

2 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Hej :-)
Växer de 1.8 i samband med IVF-behandling..? Jag blir lite förvirrad av Dr Gyns uträkningar... Sist vet jag att han räknade med 1.6 mm/dygn men gången innan fick jag det till att han snarare räknade med 1.7 (eller 1.67 om jag minns rätt...) Hur ska det vara egentligen..?
Och ja, vi hörs i helgen och bestämmer dag :-)

nylsa sa...

De ska växa lika fort oavsett om det är IVF eller insemination, men jag vet inte om han räknar med 1,6 eller 1,8. Fast jag tror att nångång när jag mätte två gånger i samma cykel så hade mina vuxit med 1,8/dag. Det kanske kan handla om när på dagen man mäter och hela och halva dagar? Ytterligare en grej jag ska försöka komma ihåg att fråga.
vi hörs!