onsdag 20 februari 2008

hotell och ägg på tillväxt

Just idag känns det som att även resandet kan ha sina fördelar. Nästan alla hotell var fullbokade i den tyska staden så de bokade in mig på stans lyxhotell, inte mig emot, fina hotellrum är roligare än fula. Sitter och surfar ikapp på alla bloggar och listor jag gillar att läsa, webbradion på så jag slipper höra de dubbade tyska tv-kanalerna. Stor skön morgonrock att flyta runt i. Inte ett dugg synd om mig, har det ganska slappt och skönt. Ingen disk, städning, tvätt eller andra måsten som drar i mig, låter mig själv vara slö.

Känner mina växande äggstockar. Har tyckt att jag känt att det händer grejer med dem ända sen sprutdag två, vet inte om jag inbillade mig då, men nu inbillar jag mig nog inte längre. Redan svullen, men nöjd att det känns. 14 st små äggblåsor på 10 mm borde ju inte ta så stor plats, men det är ändå stor skillnad mot att ha en eller två inför en ägglossning. Undar hur det kommer kännas när alla 14 har vuxit sig dubbelt så stora. Dr Gyn ville att de skulle få bli minst 21 mm innan äggplock. Det är dem om sex-sju dagar. Mitten av nästa vecka alltså.

Inga kommentarer: