torsdag 14 februari 2008

planer håller aldrig

Skulle aldrig skrivit inlägget om att planen verkar hålla. Fick nyss meddelande från min kund i Tyskland att hon inte alls kan de två dagarna när jag kan resa. Frustrerande.

Fick som tur var tag på dr Gyns sköterska igen trots att deras telefontid var slut, frågade henne hur jag ska planera. Egentligen jobbar de bara onsdag och torsdag vilket brukar kunna strula till det, men när det behövs är de som tur är flexibla. Fick en tid för nedregleringskontroll redan imorgon, därefter ska det gå att lägga ett schema för ultraljud och då hoppas jag att det ska gå att få ihop Tysklandsresor och gynbesök på något rimligt sätt.

Kanske kanske betyder det tidigare gynbesöket att jag kan börja spruta redan till helgen, i så fall lutar det åt äggplock tidigare än jag trott, spännande nu. Känner mig helt utlämnad till hormoner och doktorer, och det är på nåt märkligt sätt rätt skönt. Har insett för länge sen att det inte hjälper hur mycket jag försöker styra, kroppen gör som den vill, tydligen kunderna också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du har fått tag i en sån bra klinik! Hoppas allt håller hela vägen och spännande att det närmar sig sprutstart!

KaKi sa...

Så då kanske det kan bli en göteborgshelg istället? ;-)