onsdag 27 februari 2008

malmö, malmö, malmö

Framme, skönt och konstigt. Har så många blandade känslor för den här staden. Bott här så länge under så många viktiga år och ändå är det så länge sen jag flyttade härifrån.

På perrongen såg jag ett bekant ansikte, blev tveksam, vi har inte setts på 7-8 år, men visst var det hon. Tjejen jag var förälskad i när jag flyttade. Det blev aldrig nåt då, kommer inte bli nu heller. Long time no see. Hon var på stationen för att möta sin mamma. Vi pratade lite kort, båda lite ställda över oväntat möte, hon hann berätta att hon har två barn, jag avslöjade inte morgondagens mission.

Sen taxi till Debaser där vännerna är på konsert. En av vännerna kom ut med nyckel till kollektivet och jag började den korta promenaden genom välkända kvarter. Tittar tvångsmässigt in på alla pubbar jag går förbi. Ser några gamla bekantingar dricka öl och kasta pil men har ingen lust att gå in och hälsa.

Känner mig hemma men ändå långt borta. På många sätt är det konstigt att jag inte bor här. Trivs hemma i sthlm men kommer nog alltid längta tillbaka hem hit.

Nu är jag här, på äggplockarmission. Ska vara här ända till måndag morgon, känns riktigt riktigt bra. Hoppas resultatet blir lika bra som känslan.

2 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Skönt att du har en bra känsla! Här kommer mina allra bästa hälsningar på morgonkvisten! LYCKA TILL nu! Kram!

Tudorienne sa...

Mina hälsningar också. Vilken resa!