torsdag 28 februari 2008

många tomma blåsor

Nu kom det jag hade oroat mig för trots allt. Fick först höra att allt såg så bra ut och att äggblåsorna var fina, men sen hittade de bara tre ägg. Hur faan kan 70 procent av blåsorna vara tomma? Är han en dålig äggplockare eller jag en usel värphöna?

Deppigt! Hela diskussionen om ett el två ägg blir rätt meningslös när jag kanske inte kommer ha ett endaste ett att sätta tillbaka. Kommer vara orolig till på lördag, kommer de få ägg jag trots allt fick ut befruktas? Kommer de dela sig? Finns det nåt embryo till mig på lördag förmiddag?

Undrar hur många av inseminationerna som varit med tomma äggblåsor. Faan, faan, faan.
Kliniken är självklart positiva och tror på äggen, men det gör inte jag.

15 kommentarer:

meningsfull sa...

Ojoj... vilken dramatik! Skickar en massa tankar och håller tummarna... Nu är det Zlatan, Hanna o Fredrik Ljungberg som är kvar!

nylsa sa...

Tack, själv tänkte jag mest att Nylsa IK var ett pissigt lag, men ska försöka tänka på kämparna, de kan ju överleva.

meningsfull sa...

Kom att tänka på en sak till. Jag har läst en del om PCO(s) som jag misstänker att jag har en släng av. Ett av uttrycken för PCO(s) är att det kan vara svårt att bli gravid på vanligt sätt (inräknat insemination) och att man kan ägglossa tomma blåsor. Men jag har också läst att personer med PCO(s) har goda möjligheter att bli gravida genom IVF (just eftersom man kan sortera ut guldäggen) och även att PCO:are lättare blir gravida som äldre (i och med att man "sparar" på äggen).
Ja, jag är ju verkligen ingen expert på detta men kom att tänka på det, som förklaring till tomma blåsor. Och om det är så så behöver det inte alls vara negativt för dina chanser.

Anna sa...

Helt säkert så är det 3 guldägg som frodas där på Nordica nu! Det kommer att gå bra med delningen, det är jag säker på.
Kramar med styrka och hopp till dig!

Fertilitetsturist sa...

Tre kämpar är inte dåligt! Tänk vad mycket magiskt som har varit tre genom tusen och åter tusen år!!! Jag håller mina tummar hårt hårt hårt! Kram från mig.

Tudorienne sa...

Nu tar vi ett djupt andetag och litar på det kliniken säger. De vet ju trots allt bäst just nu, eller hur?

KaKi sa...

Jag tror att det var de bästa spelarna som blev kvar. Det var b-laget som försvann i dramatiken.

Det ÄR trist, men jag tror ändå att diskussionen om två ägg är vettig. Jag tror på att du får två ägg tillbaka på lördag.

Och vilken snabla tur att du slutade köra inseminationer, tänk om 70% av singeläggen varit tomma...

Håller mina tummar hårt och tror på kliniken

Anonym sa...

Fattar att det måste kännas snopet. Det är nog så att de tre är de riktiga guldäggen. Hoppas!

Anonym sa...

Jag tycker när man hör folks olika IVF-historier att det i princip kan bli precis vilket resultat som helst och ofta inte går att förutse vad som är dåligt/bra. Många ägg behöver inte vara bättre än få- tvärtom kan det vara bättre kvalité om man inte har så många.
Ett ex är t ex 40-plussaren som skrev igår på vårt forum att hon bara hade haft tre "halvdåliga" ägg men sedan resulterade dessa i tvillingar!
En att annat ex är en 40+kompis till mig som fick ut 14 ägg där alla var dåliga utom ett och nu är gravid i vecka 14..

Det kanske är tre kanonägg de fått ut på dig, hoppas hoppas...

Anonym sa...

PS. Det var "Lisa" som skrev förra inlägget.

Pippigull sa...

Nylsa - så snopet... men de tre äggen kommer nog at utveckla sig till 3 super-embryon. Om kliniken inte är oroliga så tycker jag inte att du ska vänta med domedagstankar. (jaja jag vet att det är lätt att säga så och omöjligt att tänka så!)

MILJONER KRAMAR TILL DIG! och kom ihåg att ett ägg räcker!

Anonym sa...

hrm alltså jag menade att du SKA vänta med domedagstankar...

DET KOMMER ATT GÅ BRA!!!!

/A-S

Anonym sa...

Kram, Nylsa. Förstår verkligen din besvikelse - du har all rätt att vara besviken och snopen, det hade jag också varit.
Hur svårt det än är så kan du ju bara vänta nu. Vänta och hoppas. 3 ägg kan vara just precis tillräckligt också.
Men det hade ju känts bra med liite större marginaler.
Tänker på dig.

Moooi sa...

Åhh Nylsa, förstår att du är lite besviken. Men det är många tummar som hålls för de 3 toppspelarna! Stor kram och hoppas väntan på ET inte blir alltför outhärdlig.

Anonym sa...

Det behövs bara ett liten egg för att göra barn. Och jag tycker att om klinken är inte orolig så ska du försöka inte vara det hellre. Jag vet det är svårt men försökr att tänka positiv... Skickar dig massor massor av positiva tankar--kram, mamasita