söndag 3 februari 2008

Sprayar och väntar

Idag känns långa protokollet lååångt. Visserligen äntligen kommit igång, men på sprayandets dag två så känns allt rörande IVF fortfarande luddigt och abstrakt. Mår egentligen rätt bra, men är uttråkad. Vill få känna att något händer, vill helst att någon ska berätta för mig hur det kommer gå. Helt omöjligt, jag vet, men ovissheten i att inte ha någon som helst aning om jag någonsin kommer lyckas bli gravid är frustrerande. Jag vill veta!

Har bestämt mig nu för att jag inte köper trepack direkt. Vill först testa och se hur det går, om det kommer några ägg och om de verkar som att allt går som det ska. Kollade med kliniken och det går att köpa ett trepack om det här försöket inte funkar.

Storstädning på gång här hemma, frustrationen tar sig ibland nyttiga uttryck trots allt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Vet precis hur du tänker (tror jag iaf...). Började ju i torsdags med Gonal-f och jag vill åxå veta! Hur dte kommer att gå? Kommer det att funka eller kämpar jag helt i onödan?
Tänkte på det du skrev om att köpa 3-pack...kan du bestsämma dig för det om det skulle vara så att det inte tar första gången eller blir det till att köpa först 1 försök och sen 3-pack?
Lycka till!!!
//AnnaCarin...åxå en FEMMIS