onsdag 20 februari 2008

Äggblåsor som växer

Var iväg på kontroll hos dr Gyn idag. Nojade självklart för att allt skulle se galet ut, men han såg nöjd ut och sa att allt såg ut som det skulle. Hade minst 14 äggblåsor på ca 10 mm så kroppen följer planen och äggplock blir nångång i mitten på nästa vecka.

På väg till Tyskland strax, ska packa och se hur det går med säkerhetskontrollen och Gonal F. Ringde Arlanda och enligt dem så är det ok att ha i handbagaget, har en mellanlandning i Schweiz, undrar om säkerhetsfolket där också håller med. Hoppas på att ingen vill bråka, kommer oavsett var inte låta någon skilja mig från min kära spruta nu när den fått äggblåsorna att växa så fint.

Uppdatering: La ner en Gonal-förpackning i handbagaget och en i väskan som jag checkar in, då borde allt vara lugnt hoppas jag. Lite orolig för att det är minusgrader där den incheckade väskan åker, men jag tror inte att det är det. Gonal F får inte frysa, hmm, kanske borde ringa och prata med dem igen. Inte så orolig för Arlanda, men inbillar mig att Schweizarna kommer titta uppfordrande på mig och på nålarna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra svarat till mannen nedan och grattis till äggblåsorna. Kul att läsa att det går så bra hittills.

Fertilitetsturist sa...

Jag instämmer med Storken i båda avseendena! :-)
Lycka till med resan och nålarna!
Kram!

Eludie sa...

Grattis till god äggproduktion!