tisdag 5 februari 2008

förlåt att jag tjatar

**Varning för snor och slemsnack**

Är som vanligt besatt, just nu råkar jag vara besatt av Synarela. Är förkyld, täppt och allmänt slemmig och då blir nässprayande knöligt har jag märkt. Det står att man ska snyta sig innan och det kan jag så klart köpa. Gör snällt som man ska och sprayar friskt en gång i nysnuten vänster och sen höger näsborre morgon och kväll, men har upptäckt ett nytt problem. Efter ett par minuter blir jag snuvig och får nysattacker. Tänk om jag nyser och snyter ut allt.

Någon som råkar veta hur lång tid det tar för kroppen att ta upp de aktiva substanserna? Försöker hålla för näsan när jag nyser men det går inte bra hur länge som helst och till slut så måste man helt enkelt snyta sig.

Tack till er som kommenterat biverkningar och annat, skönt att höra att många slipper må dåligt. Själv mår jag fortfarande lysande förutom att jag nyser och snörvlar, men det beror nog mest på vanlig tröttsam och segdragen förkylning helt enkelt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det problemet hade jag också! Står det inte något i bipacksedeln om det? Jag tror nog att kroppen har hunnit tillgodogöra sig sprayen efter ett par minuter.

Vet du, jag var helt hysteriskt nojjig för att göra fel med Synarelan. Jag var supernoga med att kryssa i de där rutorna på förpackningen och ÄNDÅ blev det fel, eftersom jag missförstått. När jag - en vecka för sent - insåg att jag borde ha bytt flaska blev jag förtvivlad och trodde att allt gått åt skogen. Men jag blev nedreglerad precis som jag skulle (och i slutändan blev det 18 fina ägg, så man kan säga att fel blev rätt). Vad jag försöker säga är att det nog inte är så petnoga, bara man sjabblar alltför mycket.
Puff on ;-)

Anonym sa...

bara man INTE sjabblar alltför mycket, skulle det förstås stå.