tisdag 26 februari 2008

Trettiofem år gamla ägg

Idag blir jag och alltså även alla äggen hela trettiofem år gamla. När jag var yngre trodde jag att jag skulle få barn tidigt, att jag precis som min egen mamma skulle bli en ung mamma. Så blev det inte. Men nu känns det ändå som jag är närmare en graviditet än jag kanske nånsin varit tidigare.

Fast i och med att jag fyller år så hamnar jag i en annan statistisk grupp, en grupp som generellt får ganska mycket sämre resultat. Förstår ju självklart att en vecka hit eller dit inte påverkar just mina chanser, men jag trivdes bättre med statistiken för gruppen 30-34. Nu ingår jag istället i gruppen 35-39.

Vill inte fylla år fler gånger innan jag får barn.

15 kommentarer:

meningsfull sa...

Men såhär blir det ju, att när du får barn snart så kommer du att förbättra statistiken för åldersgruppen 35-39!

Läste med spänning om din gårdag, var själv ute på stora äventyr och avgörande uppdrag just igår och det gick bra för mig också, som det ser ut såhär långt.
:-)

Pippigull sa...

GRATTIS!!!

Äggen har ju växt i en 34-åring...men bebben kommer att växa i en 35-åring!

Anonym sa...

Grattis på fölsedagen

meningsfull sa...

Hahaha och jag glömde bort att skriva grattis! Var så inne i att följa fotbollslagets framgångar! Så nu gör jag det: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN! Hurra hurra hurra hurra!

Anna sa...

Grattis til dig och ditt fotbollslag på 35-års dagen!
Håller tummarna för att allt ska gå jättebra för dig!
Kram/AnnaCarin

Tudorienne sa...

Grattis! Håller tummarna som fn.

Anonym sa...

Grattis!
/lisa

Fertilitetsturist sa...

Och grattis än en gång! :-) Kram!

Eludie sa...

Grattis på födelsedagen! Nu sitter vi i samma statistiska grupp!

Anonym sa...

Grattis säger jag också, och välkommen till statistikgruppen 35-39!

KaKi sa...

Grattis! Trist att jag inte får gratulera med tårta i Göteborg... men desto mer födelsedags-ståndsmässig sysselsättning på lördag ;-)

Matte sa...

Någon vecka hit eller dit kan ju knappast spela någon roll :). Stort GRATTIS på födelsedagen! Hoppas du blir lite firad idag.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Grattis på födelsedagen!

Anonym sa...

Grattis Grattis. Synd att vi inte ses på årsmötet, men vad sjutton är ett årsmöte om man får bli gravid istället. Massa lycka till!!!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen :-)