lördag 23 februari 2008

Mätning och plan

Lyckades komma fram till Dr Gyn i tid, svängde upp framför det stora vita huset tre minuter i 11, rätt bra med tanke på hur det kändes igår kväll när de sa att planet var inställt.

Äggblåsorna fanns kvar men hade inte vuxit riktigt så snabbt som jag tycker att de borde. Nu var de i snitt 13 mm, vilket Sven sa var helt ok men jag tycker verkar misstänkt lite med tanke på att det var 10 mm i onsdags. Enligt honom ska man stimuleras 12 +/- 2 dagar för att få bra resultat, när jag frågade hur fort de växer sa han att de oftast växer 1,6 mm per dag, men lite fortare med stimulering. Därför fattar jag inte varför mitt fotbollslag ska växa så slött men han tyckte inte att jag skulle oroa mig. Eventuellt kunde man höja dosen men det lät på honom som att han tyckte att det egentligen var onödigt.

Ringde kliniken och de höll med dr Gyn, så jag fortsätter med Gonal F 150 IE och åker dit på ny mätning på måndag. Prel äggplock ligger nu på onsdag/torsdag. Jag tror nog mer på torsdag vilket vore både bra och dåligt. Enklare jobbmässigt, men då missar jag Femmis årsmöte som jag verkligen vill gå på. Eftersom jag ändå inte kan påverka vilket det blir så får jag väl helt enkelt vänta och se.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att höra att allt ser bra ut och att du hann fram i tid.
Jag har förstått att det är bättre att äggen mognar långsamt än snabbt för då blir det bättre kvalité på dem. Så det här verkar bara bra.

Måste säga att trots att jag gick igenom IVF och tyckte min man var rätt oengagerad så följde han i alla fall med på en del kontroller. Jag kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara att inte ha en person hemma som man kan pysa ut mot även om de kanske inte lyssnar eller förstår. Tycker du är skitstark som orkar, och beundrar det!
Kram!!

nylsa sa...

Tack Tinsel och tack alla ni andra som har kommenterat alla mina spretiga inlägg under stressen igår med inställda plan osv.

Just nu känns det faktiskt inte så jobbigt alls, men självklart hade det varit skönt, och roligare, att ha någon att dela allt det här med. Ibland känns det ensamt, mestadels vid minusen, men annars tycker jag att det åtminstone just idag känns rätt ok. Skulle mycket hellre vara tokkär än singel, men det är ju liksom en annan sak...
kram

Fertilitetsturist sa...

Nylsa, och så har du ju många att dela detta med ändå! :-) Kram!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Min läkare sa alltid att långsam tillväxt är bättre än snabb, och hon är min gud i fertilitetsvärlden. Hon har alltid rätt ;-)

nylsa sa...

Tinsel och Kattmamman, skönt att höra att saktaväxande ägg kan vara bra, ska försöka låta bli att oroa mig till på måndag, hoppas att de blivit lite större då.

Fertilitetsturist, helt rätt, och det är jag väldigt glad för.